Wie zijn we
Ons site adres is: http://dorpsraadalmkerk.nl.
Over deze privacyverklaring
Voor de Dorpsraad Almkerk is privacy en een veilige omgeving van groot belang en hiervoor hebben wij een privacyverklaring opgesteld.
Deze Privacyverklaring is bedoeld om informatie te geven over het gebruik van persoonsgegevens. Daarnaast geeft deze verklaring inzicht in de doelen en grondslagen van gegevensverwerking binnen de Dorpsraad Almkerk.
Betrokkenen kunnen in deze verklaring lezen welke persoonsgegevens worden verwerkt. Deze verklaring beschrijft tevens de rechten die een betrokkene met betrekking tot de verwerking van zijn of haar persoonsgegevens heeft en wie daarvoor de contactpersoon bij de Dorpsraad Almkerk is.
Dorpsraad Almkerk en Functionaris gegevensbescherming
De Dorpsraad Almkerk, gevestigd te Kerkstraat 21, 4286 BA Almkerk, ingeschreven bij de Kamer van koophandel onder nummer 52401162, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.
Contactgegevens: Kerkstraat 21, 4286 BA Almkerk
http://www.dorpsraadalmkerk.nl/contact/
De secretaris is de Functionaris Gegevensbescherming van de Dorpsraad Almkerk en is te bereiken via:
Persoonsgegevens
Wij verwerken alleen de gegevens van onze leden, die zij ons vrijwillig verstrekken, om o.a. het lidmaatschap en lidmaatschapsbijdrage te kunnen registeren. Deze persoonsgegevens zijn:
- Geslacht (Dhr of Mevr)
- Voorletters en achternaam
- Adresgegevens (straat, huisnummer, postcode en woonplaats)
- E-mailadres
- Datum lidmaatschap (startdatum en eventueel einddatum)
- Bankrekeningnummer
Gegevens inzien, laten aanpassen of laten verwijderen
Als lid heeft u het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid.
Dit betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen. U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar info@dorpsraadalmkerk.nl
Wij reageren zo snel mogelijk, maar altijd binnen vier weken, op uw verzoek.
Wij willen u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link:
https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons
Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken
Wij verwerken uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
- De ledenadministratie; o.a. voor het innen van de lidmaatschapsbijdrage
- Het verzenden van uitnodigingen, informatiebrieven en onze nieuwsbrief zodat wij u o.a. kunnen informeren over onze activiteiten.
Geen geautomatiseerde besluitvormingsprocessen
Wij nemen geen besluiten op basis van geautomatiseerde verwerkingen over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma’s of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een bestuurslid van onze dorpsraad) tussen zit.
Wij gebruiken de volgende computerprogramma’s of -systemen:
- Joombla of WordPress voor de internetsite
- Excel voor de registratie van ons ledenbestand
- MailChimp voor verzenden van uitnodigingen, informatiebrieven en onze nieuwsbrief
Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
Wij nemen de bescherming van uw gegevens serieus en nemen passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan.
Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact met ons op via info@dorpsraadalmkerk.nl
Het delen van persoonsgegevens met derden
Wij verstrekken alleen en uitsluitend gegevens aan derden als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.
Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de volgende categorieën van persoonsgegevens:
- Ledenbestand
Na afloop van het lidmaatschap worden uw gegevens binnen 1 jaar verwijderd. - Informatiebrieven en/of nieuwsbrieven bestand
De persoonsgegevens ten behoeve van het verzenden van de Nieuwsbrief worden direct bij het afmelden automatisch verwijderd uit het bestand of op verzoek.
Wie hebben toegang tot het ledenbestand en het nieuwsbrief bestand
De voorzitter, secretaris en de penningmeester hebben toegang tot de ledenadministratie. Tevens heeft de penningmeester toegang tot bepaalde delen van de ledenadministratie die nodig zijn voor de financiële administratie.
Fotografie & Publicatie daarvan op de website
Onze activiteiten worden voor verslaglegging veelvuldig op beeldmateriaal vastgelegd. Indien u deelneemt aan of aanwezig bent bij deze activiteiten, geeft u ons op grond van deze verklaring toestemming voor het maken van foto’s en filmbeelden en voor het gebruik, de opslag en de publicatie daarvan op de website.
Cookies
Op onze website is er één cookiemelding van belang, namelijk die van Google Analytics.
Zodra u deze accepteert komen uw bezoekgegevens bij Google Analytics binnen. Anders niet. De cookie instellingen wordt bewaard in uw browsersessie, dus in een andere browser ontvangt u de melding nogmaals.
Google zal de verkregen informatie enkel met derden delen wanneer zij hiertoe wettelijk verplicht worden of voor zover derden de informatie namens Google verwerken.
Wij hebben Google geen toestemming gegeven de verkregen informatie te gebruiken voor andere Google-diensten.
Wijzigingen in deze privacyverklaring
Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze verklaring.
Het verdient aanbeveling om deze verklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.